Regulamin usług telekomunikacyjnych

 

 

Wersja SMARTBIMNET 30.10.22.



Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych
ważny od 01.10.2020


I. Postanowienia ogólne


§ 1


Niniejszy Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, zwany dalej Regulaminem
określa zasady świadczenia Usług telekomunikacyjnych, w tym usług dostępu do Internetu
przez "SmartbimNET" Smartbim Multimedia Krzysztof Chruściński, z siedzibą w

ul. Kasztanowa 8/1; 89-200 Wolwark,NIP 5621525919, REGON 381536455, wpisany w Rejestrze Przedsiębiorców
Telekomunikacyjnych pod nr 13146, zwany dalej Operatorem. Usługi są świadczone przez
Operatora zgodnie z Umową abonencką, oraz stanowiącymi jej integralną część niniejszym
Regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych, Cennikiem, oraz Regulaminami
Promocji jeśli Umowa jest zawierana na warunkach promocyjnych.


§ 2


Definicje pojęć:


1. Abonament - opłata miesięczna za stały dostęp do usług telekomunikacyjnych na
podstawie Umowy, Regulaminu, Regulaminów Promocji, Cennika,
2. Abonent - osoba fizyczna lub prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca
osobowości prawnej utworzona zgodnie z przepisami prawa, która zawarła Umowę,
3. Cennik - cennik usług telekomunikacyjnych, w którym znajdują się informacje
o wysokości opłat oraz zasadach ich naliczania,
4. Ekipa montażowaosoba lub osoby działające w imieniu i na rzecz Operatora,
uprawniona do wykonania montaży, instalacji, napraw koniecznych do prawidłowego
działania usług oraz wykonywania usług dodatkowych zamawianych przez Abonenta, na
podstawie stosownego pisemnego upoważnienia od Operatora
5. Operator, Dostawca Usług – "SmartbimNET" Smartbim Multimedia Krzysztof Chruściński, ul. Kasztanowa 8/1; 89-200 Wolwark
6. iBOK - Internetowe Biuro Obsługi Klientasystem informatyczny Operatora służący do
obsługi spraw dotyczących Umów Abonenta dostępny 24h 7 dni w tygodniu 365 dni
w roku pod adresem www.smartbimnet.pl
7. Sieć Operatora - prywatna sieć teleinformatyczna Operatora służąca do świadczenia
Usług wynikających z Umowy,
8. Regulamin - regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Operatora,
9. Regulamin Promocji - dokument określający specjalne warunki świadczenia Usług,
10. Umowa - pisemna umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawarta
pomiędzy Abonentem i Operatorem,
11. Usługa - usługa telekomunikacyjna bądź usługa związana ze świadczeniem usług
telekomunikacyjnych przez Operatora wynikająca z Umowy, w zależności od wybranej
przez Abonenta i wskazanej w Umowie taryfy, opcji lub dodatkowej usługi,
12. Terminal Abonencki - komputer, telefon lub inne urządzenie zlokalizowane w miejscu
świadczenia Usługi, umożliwiające Abonentowi nadawanie, przetwarzanie lub odbiór
danych w celu korzystania z Usług świadczonych na podstawie Umowy, będący własnością
Abonenta,
13. Zestaw Kliencki - sprzęt będący własnością Operatora, za pomocą którego Abonent
może korzystać z Usług, którego przekazanie Abonentowi zostało potwierdzone
Protokołem Przekazania Sprzętu,
14. Lokal - miejsce świadczenia Usług wskazane w Umowie - mieszkanie w budynku
wielorodzinnym lub dom jednorodzinny,
15. Protokół Przekazania Sprzętu - dokument poświadczający przekazanie Abonentowi
Zestawu Klienckiego,
16. Zakończenie siecifizyczny punkt, w którym Abonent otrzymuje dostęp do publicznej
Sieci,
17. Przyłącze Abonenckie - część sieci Operatora, pomiędzy Terminalem Abonenckim,
a urządzeniem aktywnym Sieci Operatora umożliwiające korzystanie z Usług,
18. Administrator - pracownik Operatora nadzorujący pracę Sieci Operatora,
19. Ulga - kwota przyznanej Abonentowi zniżki z tytułu podpisania Umowy,
20. Okres Rozliczeniowy - miesięczny okres, za który Abonent zobowiązany jest uiścić
zapłatę za Usługę na konto bankowe Operatora,
21. Siła Wyższa - zdarzenie niezależne od stron, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia
i do zapobieżenia, w szczególności wojny, katastrofy naturalne, strajki oraz akty wydane
przez organy władzy publicznej.
22. Przedstawiciel Operatora - osoba działająca w imieniu i na rzecz Operatora,
uprawniona do przyjmowania reklamacji oraz składania i przyjmowania oświadczeń woli
w zakresie zawierania, zmiany i rozwiązywania Umowy na podstawie stosownego
pisemnego upoważnienia lub działająca w lokalu Operatora na jego rzecz.
23. Przepustowość - (inaczej: „prędkość”) transmisji danych określona (deklarowaną)
w Cenniku lub w Umowie oznacza maksymalną dostępną przepustowość w ramach danego
pakietu. Faktycznie dostępna dla Abonenta w danej chwili przepustowość transmisji
danych może różnić się od maksymalnej

 


II. Zawarcie umowy


§ 1


Zamawiający zgłasza do Operatora telefoniczne, pisemne bądź osobiste zamówienie na
świadczenie Usług,


§ 2


Na złożone zamówienie Operator udziela Zamawiającemu odpowiedzi w terminie nie
dłuższym niż 7 dni roboczych, informując Zamawiającego czy istnieją warunki techniczne
umożliwiające realizację zamówionych Usług,


§ 3


Umowa zostaje zawarta w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej pod
rygorem nieważności, po spełnieniu przez Zamawiającego warunków określonych w

Regulaminie oraz pod warunkiem istnienia możliwości technicznych wykonywania Usług w
ramach Umowy.


§ 4


W imieniu Operatora Umowę zawiera osoba upoważniona, na podstawie pisemnego
pełnomocnictwa (Przedstawiciel Operatora),


§ 5


Zamawiający może zawrzeć Umowę osobiście lub przez należycie umocowanego
przedstawiciela,


§ 6


W imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości
prawnej Umowę mogą zawrzeć osoby upoważnione do reprezentowania według
właściwych rejestrów bądź ewidencji lub pełnomocnicy tych podmiotów,


§ 7


Pełnomocnictwo powinno być udzielone w formie pisemnej, pod rygorem nieważności,

 


§ 8


Zamawiający zawierający Umowę musi posiadać prawo do Lokalu, w którym świadczona
będzie Usługa oraz na żądanie Operatora musi przedstawić dokument potwierdzający
prawo do Lokalu lub zgodę na instalację osoby, której takie prawo przysługuje,


§ 9


Abonent jest zobowiązany przygotować Lokal w taki sposób, aby Ekipa Montażowa mogła
wykonać instalację w możliwie najkrótszym czasie. Ekipa Montażowa nie jest zobowiązana
do przestawiania mebli oraz dokonywania innych podobnych czynności podczas montażu
Sprzętu.


§ 10


Dostawca usług może uzależnić zawarcie umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do sieci, od:
1. dostarczenia przez użytkownika końcowego dokumentów potwierdzających możliwość
wykonania zobowiązania wobec dostawcy usług wynikającego z umowy;
2. pozytywnej oceny wiarygodności płatniczej użytkownika końcowego wynikającej z
danych będących w posiadaniu dostawcy usług lub udostępnionych mu przez biuro
informacji gospodarczej w trybie określonym w ustawie z dnia 9 kwietnia 2010 r. o
udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz. U. z 2019
r. poz. 681 i 730); dostawca usług powiadamia użytkownika końcowego o wystąpieniu
takiego zastrzeżenia;
3. zawarcia umowy o realizację przyłącza telekomunikacyjnego, o której mowa w art. 57a
ust. 1, o ile realizacja takiego przyłącza jest niezbędna do świadczenia usług
telekomunikacyjnych, w tym zapewnienia przyłączenia do publicznej sieci
telekomunikacyjnej.


§ 11


Dostawca usług może odmówić użytkownikowi końcowemu zawarcia umowy o
zapewnienie przyłączenia do sieci lub o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub
zawrzeć umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym
o zapewnienie przyłączenia do sieci na warunkach mniej korzystnych dla użytkownika
końcowego w wyniku negatywnej oceny wiarygodności płatniczej dokonanej na podstawie
informacji udostępnionych przez biuro informacji gospodarczej, o którym mowa w ust. 10
pkt 2, w szczególności poprzez żądanie zabezpieczenia wierzytelności wynikających z tej
umowy.

 


III. Cesja, opłaty należne w momencie rozwiązania Umowy, zwrot Zestawu
Klienckiego


§ 1


Abonent nie może bez zgody Operatora przekazać praw i obowiązków wynikających
z Umowy Abonenckiej na inną osobę,


§ 2


Prawa i obowiązki wynikające z Umowy przechodzą na następcę prawnego zarówno
Operatora jak i Abonenta,


§ 3


Abonent obowiązany jest pisemnie poinformować Operatora o zmianie danych, które są
zawarte w Umowie, w terminie 7 dni od ich zaistnienia,


§ 4


W przypadku wypowiedzenia Umowy Abonent zobowiązany jest do pokrycia wszelkich
zaległych opłat wobec Operatora. W razie rozwiązania Umowy Abonent zobowiązany jest
do zapłaty wszystkich zaległych opłat wobec Operatora (wraz z odsetkami jeśli opłaty nie
były regulowane terminowo), zapłaty równowartości Zestawu Klienckiego, jeśli nie zwróci
go po zakończeniu Umowy,


§ 5


Z zastrzeżeniem wyraźnie odmiennych postanowień Regulaminu, w przypadku Usługi, z
którą wiąże się używaniem Zestawu Klienckiego lub innego sprzętu pozostającego
własnością Operatora, z chwilą rozwiązania Umowy, wygaśnięcia bądź odstąpienia od
Umowy, Abonent zobowiązany jest do zwrotu Sprzętu niezwłocznienie później jednak niż
w terminie 14 dni od dnia odpowiednio odstąpienia, rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy.
Zwrot Sprzętu następuje na koszt Abonenta (chyba że Operator umożliwia dokonanie
zwrotu na własny koszt) w jednej z następujących form: a) w lokalizacji wskazanej przez
Operatora; b) poprzez przesłanie na adres korespondencyjny Dostawcy usług; c) poprzez
przekazanie Operatorowi za pośrednictwem upoważnionego podmiotu.


§ 6


Operator za dodatkową opłatą może odebrać Zestaw Kliencki z Lokalu. Wolę skorzystania
z tej usługi Abonent winien zgłosić Operatorowi wraz z pisemnym oświadczeniem o
rozwiązaniu lub odstąpieniu od Umowy lub najpóźniej w dniu, w którym następuje
odstąpienie, rozwiązanie lub wygaśnięcie Umowy. Opłatę za usługę odbioru Zestawu lub
Sprzętu, w wysokości określonej w Cenniku, Abonent winien uiścić na rzecz Operatora nie
później niż w dniu odbioru Zestawu lub sprzętu. W przypadku opóźniania się przez
Abonenta ze zwrotem Sprzętu, jest on zobowiązany do zapłacenia Operatorowi kary
umownej w wysokości określonej w Cenniku, za każdy dzień opóźnienia, do wysokości
wartości Zestawu Klienckiego. W przypadku braku zwrotu któregokolwiek elementu
Sprzętu, Abonent zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Operatora kary umownej w
wysokości określonej w Cenniku dla utraty tego elementu. W przypadku wcześniejszego
uiszczenia kary umownej za opóźnienie w zwrocie Sprzętu, zostaje ona zaliczona na poczet
kary umownej z tytułu braku zwrotu. Zapłata kary umownej nie powoduje przejścia

własności Sprzętu na Abonenta. W przypadku zwrotu Zestawu Klienckiego lub Sprzętu
uszkodzonego lub zużytego w stopniu nieodpowiadającym prawidłowej eksploatacji,
Abonent zobowiązany będzie do zapłaty określonej przez Operatora kwoty
odpowiadającej kosztowi naprawy lub wymiany Sprzętu.


§ 7


W przypadku gdy umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawarta na czas
określony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony po okresie jej
obowiązywania, abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z
zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia abonent
ponosi jedynie koszty świadczenia usług telekomunikacyjnych objętych umową.


§ 8


Przed automatycznym przedłużeniem umowy o świadczenie usług, o których mowa w ust.
1, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych informuje abonenta w
sposób jasny i zrozumiały na trwałym nośniku, w terminie nie później niż 30 dni przed
upływem okresu, na jaki umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu umowy,
sposobach jej rozwiązania, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach
taryfowych.


§ 9


W przypadku złożenia przez abonenta oświadczenia o wypowiedzeniu umowy w formie
dokumentowej dostawca usług niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu jednego dnia
roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadamia abonenta o jego
otrzymaniu przez:
1. wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) na numer wskazany przez abonenta do
kontaktu, widniejący w umowie podlegającej wypowiedzeniuw przypadku abonenta,
który wskazał numer niegeograficzny;
2. wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez abonenta do kontaktu,
widniejący w umowie podlegającej wypowiedzeniuw przypadku abonenta, który
wskazał numer geograficzny.
Dostawca usług potwierdza abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie oświadczenia, o
którym mowa w ust. 2, w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia, wskazując
nazwę usługi będącej przedmiotem wypowiedzenia, dzień otrzymania wypowiedzenia i
dzień rozwiązania umowy.


§ 10


Wypowiedzenie może być złożone w siedzibie Operatora lub listownie listem poleconym.
W przypadku gdy dostawca usług umożliwia zawarcie umowy w formie dokumentowej,
jest obowiązany umożliwić jej rozwiązanie, jak również odstąpienie od niej albo jej
wypowiedzenie w formie dokumentowej przez pisemne oświadczenie strony.


§ 11


W przypadku zawarcia Umowy związanej z ulgą przyznaną Abonentowi, Dostawcy Usług
przysługuje roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania Umowy przez Abonenta lub
Dostawcę Usług z winy Abonenta, przed upływem Okresu Zobowiązania, na jaki Umowa
była zawarta. Roszczenie to nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej Abonentowi
pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej
rozwiązania. Roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez Abonenta Umowy
przed rozpoczęciem świadczenia Usług,


§ 12


Dostawcy Usług przysługuje prawo zmiany Warunków Umowy, w tym wysokości opłat
określonych w Warunkach Umowy. Abonentowi przysługuje prawo do odmowy przyjęcia
zmian poprzez złożenie wypowiedzenia Umowy w trybie zgodnym z art. 60a Prawa
Telekomunikacyjnego,


§ 13


Operator doręczy Abonentowi w formie odpowiadającej formie zawarcia Umowy, chyba,
że Abonent złożył żądanie określone w ostatnim zdaniu niniejszego ustępu, oraz podaje do
publicznej wiadomości na swojej stronie Internetowej treść każdej proponowanej zmiany
warunków Umowy, w tym określonych w Regulaminie, z wyprzedzeniem co najmniej
jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie w stosunku do danego
Abonenta. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wynika
konieczność wprowadzenia zmian następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed
jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE. Abonent do dnia wejścia
w życie proponowanych zmian może doręczyć Operatorowi wypowiedzenie Umowy, w
przypadku braku akceptacji propozycji zmian. Brak oświadczenia Abonenta w powyższy,
terminie oznacza akceptację zmian. W przypadku wypowiedzenia Umowy, w przypadku
braku akceptacji propozycji zmian, Operatorowi nie przysługuje zwrot ulgi, chyba że
konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, lub
decyzji Prezesa UKE, określającej minimalne wymogi w zakresie jakości usług. Na żądanie
Abonenta, który udostępnił odpowiednie dane, Operator dostarcza treść każdej
proponowanej zmiany warunków Umowy, w tym określonych w Regulaminie, drogą
elektroniczną na wskazany przez Abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej, za
pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość lub pisemnie na adres
korespondencyjny.

 
§ 14


Dostawcy Usług przysługuje prawo do wprowadzania promocji obowiązujących
w terminach i na obszarach przez siebie ustalonych. Skorzystanie z takich promocji
w każdym wypadku zależy jednak od Abonenta,


§ 15


Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany Warunków Umowy,
jeżeli Dostawca Usług, za zgodą Abonenta, rozpoczął świadczenie Usług zgodnie ze
zmienionymi Warunkami Umowy,


§ 16


W przypadku utraty tytułu prawnego do Lokalu Abonent zobowiązany jest, nie później niż
w terminie 14 dni, poinformować pisemnie Operatora o tym fakcie,

 


IV. Funkcjonalność Usług


§ 1

 

Przy usłudze telefonii Operator zapewnia bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi,
tj. z numerami ustalonymi w ustawie lub w planie numeracji krajowej dla publicznych sieci
telekomunikacyjnych udostępnianych służbom powołanym do niesienia pomocy,


§ 2


Operator gromadzi dane o lokalizacji Terminala Abonenckiego, z którego wykonywane jest
połączenie. Z uwagi na charakter Sieci Operatora, lokalizacja ta pokrywa się
z adresem Lokalu. W związku z koniecznością prawidłowego kierowania połączeń na
numery alarmowe Abonent zobowiązany jest do korzystania z Usług wyłącznie pod
adresem Lokalu, a umowa miejsca korzystania z Usług wymaga pisemnej zgody Operatora.
Ograniczenia w kierowaniu połączeń na numery alarmowe do właściwego terytorialnie
centrum ratunkowego mogą wynikać z naruszenia przez Abonenta powyższego
zobowiązania,


§ 3


W celu pomiaru i organizacji ruchu w Sieci oraz dla zapewnienia gwarantowanej jakości
Usług, Operator utrzymuje dział administrowania Siecią, składający się
z Administratora/ów, wykonujący m.in. pomiary ruchu telekomunikacyjnego na styku Sieci
z sieciami innych operatorów. Powyższe, z zastrzeżeniem zawartych poniżej postanowień
niniejszego Regulaminu nie wpływa na jakość świadczonych Usług,


§ 4


Ograniczenia w dostępie lub korzystaniu z Usług, oraz działania jakie Operator jest
uprawniony podejmować w związku z przypadkami naruszenia bezpieczeństwa lub
integralności Sieci i Usług zawarte są w postanowieniach,


§ 5


Przepustowość (inaczej:prędkość”) transmisji danych określona (deklarowana)
w Cenniku lub w Umowie oznacza maksymalną dostępną przepustowość w ramach danego
pakietu. Faktycznie dostępna dla Abonenta w danej chwili przepustowość transmisji
danych może różnić się od maksymalnej i uzależniona jest w szczególności od: bieżących
możliwości sieci telekomunikacyjnej w tym ograniczeń technologicznych tej sieci,
możliwości technicznych oraz stanu technicznego Urządzenia abonenckiego, przeciążeń
sieci telekomunikacyjnej, na którą wpływ mają m.in. działania innych operatorów
telekomunikacyjnych lub innych użytkowników sieci, a takżew przypadku sieci
bezprzewodowychwarunki atmosferyczne,


§ 6


W przypadku Usługi dostępu do Internetu, zwykle dostępna prędkość, tj. taka prędkość
jakiej Abonent może oczekiwać w większości przypadków podczas korzystania z Usługi
mając w szczególności na uwadze ograniczenia, o których mowa w zdaniu poprzedzającym
nie powinna różnić się od maksymalnej prędkości o więcej niż 30%, zaś minimalna
dostępna prędkość w nie powinna różnić się od maksymalnej o więcej niż 70 %. Obniżenie
prędkości może tymczasowo wpływać na ograniczenie uprawnień Abonenta do dostępu
do określonych treści, aplikacji lub usług, w szczególności tych, które wymagają wyższej
prędkości niż aktualnie dostępna,

 

§ 7


Minimalne wymagania sprzętowe i programowe dla Sprzętu Odbiorczego używanego do
Usługi Internetu wskazane są przez Dostawcę Usług na jego Stronie WWW oraz dostępne
są w Centrum Obsługi Klienta i Biurach Obsługi Klienta. W przypadku stosowania przez
Abonenta Sprzętu Odbiorczego nie spełniającego wymogów stawianych przez Operatora,
Operator nie będzie ponosił odpowiedzialności za wadliwe funkcjonowanie Usługi,


§ 8


W przypadku korzystania przez Abonenta z Usługi utrzymania niezmiennego Adresu IP
z klasy publicznej Dostawca Usług zastrzega sobie możliwość zmiany Adresu IP
z powodów technicznych,


V. Rozliczenia i rachunki


§ 1


Począwszy od dnia uruchomienia Usługi, Abonent zobowiązany jest do uiszczania
Abonamentów zgodnie z podpisaną Umową, Cennikiem oraz Regulaminem Promocji jeśli
Umowa jest zawierana na warunkach promocyjnych. Elementy składające się na opłatę
abonamentową określone są w Umowie. Za wykonanie Przyłącza Abonenckiego w Lokalu
Abonent zobowiązany jest do uiszczenia opłaty aktywacyjnej określonej w Cenniku. Koszty
usług serwisowych, określonych w Regulaminie i Umowie, dotyczących usuwania usterek,
które powstały z powodów dotyczących Abonenta zawarte są w Cenniku, dostępnym na
stronie internetowej Operatora oraz w Biurze Obsługi Klienta, a także przekazywanym
nieodpłatnie przez Operatora przy zawieraniu Umowy oraz na każde żądanie Abonenta,


§ 2


Abonament płatny jest z góry za dany miesiąc. Abonent uiszcza opłatę do 10-tego dnia
miesiąca, w którym Usługa jest wykonywana. Płatność powinna być dokonana na konto
bankowe wskazane przez Operatora. Za dzień uregulowania płatności Usługi Operator
przyjmuje dzień, w którym nastąpiło zaksięgowanie środków pieniężnych na koncie
bankowym Operatora,

 

§ 3


Każdemu Abonentowi zostaje przypisany indywidualny numer konta bankowego.
Informacja o przypisanym numerze widnieje na każdej fakturze, a także jest dostępna
w IBOK. Abonent jest zobligowany do podania w tytule przelewu swoich danych
osobowych oraz lokalizacji swojego Przyłącza Abonenckiego,

 


§ 4


Abonent ma możliwość zmiany opcji świadczonej mu usługi. Zmiana Umowy w tym
zakresie następuje na wniosek Abonenta, złożony w terminie nie krótszym niż 7 dni przed
datą zmiany opcji. Zmiana Umowy możliwa jest w formie pisemnej, elektronicznej lub
dokumentowej, chyba, że w Umowie wskazano inaczej. Zmiana zostaje wprowadzona od
pierwszego dnia kolejnego okresu rozliczeniowego, chyba, że strony postanowią inaczej.
W tym też terminie następuje zmiana wysokości naliczanych opłat,


§ 5


Za miesiąc, w którym dokonano aktywacji lub dezaktywacji Usługi, w tym w razie
rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym Abonent uiszcza opłatę abonamentową w
wysokości 1/30 miesięcznego Abonamentu za każdy dzień świadczenia Usługi,


§ 6


Abonent jest zobowiązany do uiszczania Abonamentów za okres, w którym Operator
zapewnia gotowość świadczenia Usługi, niezależnie od czasu korzystania z Usługi przez
Abonenta,


§ 7


Przerwy lub usterki w działaniu Usług, niezawinione przez Operatora nie zwalniają
Abonenta od terminowego uiszczania bieżących opłat, a rozliczenie Abonamentu za czas
przerwy lub usterki nastąpi po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji złożonej przez
Abonenta,


§ 8


Oryginał faktur za Usługi Abonent, będący konsumentem lub będący przedsiębiorcą może
otrzymać na podany adres e-mail jako załącznik w formacie PDF, w Biurze Obsługi Klienta,
w systemie IBOK lub na jego żądanie zostanie on mu przesłany przesyłką listową,


§ 9


Abonentom, którzy zadeklarowali chęć otrzymywania faktur w postaci papierowej,
dokumenty te będą dostarczane w ciągu 7 dni od daty wystawienia listem zwykłym.
Operator zastrzega możliwość pobierania opłaty z tego tytułu zgodnie z Cennikiem.
W przypadku nie otrzymania faktury do 10-dnia danego miesiąca, Abonent zobowiązany
jest do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Operatora,


§ 10


Za zwłokę w zapłacie Operator ma prawo naliczyć odsetki ustawowe,


§ 11


W przypadku opóźnienia Abonenta z uiszczeniem należności wobec Dostawcy Usług przez
okres dłuższy niż 30 dni od daty wymagalności i braku dokonania wpłaty należności,
pomimo wezwania do zapłaty (w tym w formie elektronicznej, telefonicznej i innej formie
przyjętej do komunikacji z Abonentami), wyznaczającego ostateczny termin na
uregulowanie zaległości, Umowa może ulec zawieszeniu w zakresie wykonywania
obowiązków przez strony Umowy z wyjątkiem obowiązku zapłaty przez Abonenta
powstałych zaległości. Jeżeli w terminie do 2 miesięcy od dnia Zawieszenia Świadczenia
Usług Abonent ureguluje całość zaległej należności wraz z należnymi odsetkami, zostanie
wznowione świadczenie Usługi przez Dostawcę Usług w terminie do 7 dni roboczych. Po
upływie 6 miesięcy od dnia Zawieszenia Świadczenia Usługi Umowa rozwiązuje się z winy
Abonenta, pozostaje wówczas obowiązek uregulowania całości zaległej należności wraz
z odsetkami oraz zwrot przyznanych Abonentowi ulg wynikających z zawartej Umowy,
a także zwrotu Zestawu Klienckiego w wyznaczonym terminie. Brak zwrotu Zestawu
Klienckiego w terminie zawartym w wypowiedzeniu Umowy skutkować będzie naliczeniem
kary umownej zgodnej z Cennikiem. Operator w okresie Zawieszenia Świadczenia Usługi
może jednostronnie rozwiązać Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia. W
przypadku Zawieszenia Świadczenia Usługi dotyczącego Umowy promocyjnej okres
promocji ulega przedłużeniu o czas Zawieszenia Świadczenia Usługi
w zakresie, w jakim nie narusza to art. 56 ust. 4a Prawa Telekomunikacyjnego,

 

 


VI. Świadczenie i jakość Usług, ograniczenia w korzystaniu z Usług i sprzętu, usługi
serwisowe


§ 1


Operator zobowiązuje się do świadczenia Usług w zakresie i na warunkach określonych
w Umowie, oraz stanowiących jej integralną część Regulaminie, Cenniku oraz
Regulaminach Promocji jeśli Umowa została zawarta na warunkach promocyjnych, na
zasobach, gdzie istnieje Sieć Operatora, która umożliwia świadczenie Usług,


§ 2


Zakres oferowanych Usług zależny jest od posiadanych na danym terenie możliwości
technicznych oraz organizacyjnych Operatora,


§ 3


Operator świadczy Usługi nieprzerwanie, z wyjątkiem przerw technicznych niezbędnych do
poprawnego funkcjonowania sieci Operatora. Na przerwy techniczne składają się okresy
związane z pracami technicznymi, tj. konserwacją, naprawami oraz testowaniem sprzętu
informatycznego i telekomunikacyjnego. Operator gwarantuje, że dołoży wszelkich starań
by było to jak najmniej uciążliwe i trwało możliwie krótko,


§ 4


Wszelkich ingerencji, w tym zmian, przeróbek, napraw, konserwacji oraz usuwania
uszkodzeń w Zestawie Klienckim oraz Przyłączu Abonenckim dokonują wyłącznie
pracownicy Operatora bądź osoby przez niego upoważnione,


§ 5


Przyłącze Abonenckie Operatora przeznaczone jest tylko i wyłącznie do korzystania
z Usług na zasadach określonych w Umowie, Regulaminie, Regulaminach Promocji
i Cenniku,


§ 6


Uszkodzenia Zestawu Klienckiego oraz Przyłącza Abonenckiego wynikłe z działania bądź
zaniechania Abonenta lub będące skutkiem nieprawidłowego z nich korzystania usuwane
są w całości na koszt Abonenta,

 


§ 7


Abonent nie ma prawa udostępniać łącza poza miejsce świadczenia Usług określonych
w Umowie, pod rygorem rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym, Dostawcy usług
przysługuje roszczenie o zwrot przyznanych Abonentowi ulg (w tym ulg w cenie Sprzętu),
pomniejszonych o proporcjonalną ich wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia
jej rozwiązania. Roszczenie to nie przysługuje w przypadku rozwiązania Umowy przez
Abonenta przed rozpoczęciem świadczenia usług, chyba że przedmiotem ulgi jest
telekomunikacyjne urządzenie końcowe („Sprzęt”). Przepis ten stosuje się odpowiednio w
przypadku rozwiązania Umowy w zakresie jednej bądź niektórych z usług świadczonych na
podstawie Umowy. W takim wypadku proporcjonalnego zwrotu ulg Dostawca usług
będzie domagał się wyłącznie od usług, w zakresie których rozwiązano Umowę, w
przypadku pozostałych usług, będą one od rozwiązania Umowy świadczone na warunkach
nie promocyjnych wedle cen opisanych w odpowiednim cenniku dla umów na czas
nieokreślony, chyba że odrębny Regulamin promocji będzie stanowił inaczej,


§ 8


Termin oczekiwania na przyłączenie do Sieci i data rozpoczęcia świadczenia Usługi
określone są w Umowie,


§ 9


W sytuacjach uzasadniających konieczność dostępu (awarie, wykorzystanie Usługi
niezgodnie z Umową itp.) do Terminala Abonenckiego, Zestawu Klienckiego oraz Przyłącza
Abonenckiego znajdującego się w Lokalu, Abonent jest zobowiązany umożliwić
pracownikowi Operatora lub osobom upoważnionym dostęp do ww. urządzeń/łączy.
O konieczności i terminie sprawdzenia ww. urządzeń/łączy Operator powiadomi Abonenta
telefonicznie lub poprzez elektroniczne środki komunikacji lub kontakt osobisty. W
przypadku braku możliwości kontaktu w w/w formie, Operator powiadomi pisemnie
Abonenta o konieczności udostępnienia w/w urządzeń/łączy. Abonent zobowiązany jest

uzgodnić termin udostępnienia z Operatorem w ciągu 7 dni od dnia otrzymania
zawiadomienia pisemnego pod rygorem zawieszenia świadczenia Usług lub rozwiązania
Umowy w trybie natychmiastowym,


§ 10


Operator dopełni wszelkich starań, aby świadczone Usługi były najwyższej jakości i bez
zakłóceń,


§ 11


Abonent ma możliwość zmiany miejsca świadczenia Usług pod warunkiem istnienia
możliwości technicznych. Za zmianę miejsca świadczenia Usług Operator pobiera opłatę
manipulacyjną zgodnie z Cennikiem,


§ 12


Na pisemny wniosek Abonenta Operator może wyrazić zgodę na zawieszenie świadczenia
Usług, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po zgłoszeniu wniosku.
Powyższe zawieszenie następuje na czas określony, wskazany przez Abonenta, wyrażony
w miesiącach kalendarzowych, nie dłuższy niż 6 miesiące. W przypadku Umów na czas
określony okres zakończenia Umowy zostaje przedłużony o okres zawieszenia świadczenia
Usług. Po okresie zawieszenia następuje automatyczne uruchomienie Usług. W okresie
zawieszenia Usług Abonamentu Operator pobiera opłatę w wysokości 50% Abonamentu.
Zawieszenie Usług może nastąpić nie częściej niż raz w roku,

 


§ 13


W sytuacji wyjątkowej, gdy występuje zagrożenie bezpieczeństwa Sieci Operatora,
Internetu lub innych użytkowników Sieci Operatora, Administrator ma prawo do
natychmiastowej reakcji w celu usunięcia przyczyny tego zagrożenia. Może się to wiązać
z odłączeniem jednego Abonenta, grupy Abonentów, części struktury Sieci Operatora lub
jej całej,


§ 14


Operator zapewnia Abonentowi odpłatną pomoc techniczną dotyczącą poprawnej
konfiguracji ustawień sieciowych według ustaleń zawartych w Cenniku,

 


§ 15


Operator zobowiązuje się do usunięcia awarii w możliwie najkrótszym terminie, licząc od
dnia i godziny zgłoszenia awarii przez Abonenta,


§ 16


Abonent może zgłosić wystąpienie awarii i/lub skontaktować się ze służbami świadczącymi
usługi serwisowe: telefonicznie, pocztą elektroniczną lub osobiście
w Biurze Obsługi Klienta,


§ 17


Operator, w celu pomiaru i organizacji ruchu w sieci, optymalizacji ogólnej jakości
transmisji oraz aby zapobiec przekroczeniu pojemności łącza stosuje pasywne mechanizmy
gromadzenia oraz analizy danych o parametrach jakościowych
i wykorzystaniu sieci telekomunikacyjnej. Stosowane są również procedury zapewniania
jakości świadczonych Usług oparte w szczególności o następujące środki zarządzania
ruchem w sieci: kolejkowanie, priorytetyzację, rezerwację, czasową alokację transmisji,
przelewy ruchu i unikanie przeciążeń, mające na celu utrzymanie optymalnej pojemności
łącza w celu zapewnienia Abonentowi nieprzerwanego dostępu do treści, aplikacji lub
usług, z których korzysta Abonent. Określone w zdaniach poprzedzających procedury oraz
środki zarządzania ruchem Operator wprowadza w celu utrzymania i podwyższania
parametrów jakości świadczonych Usług,

 


§ 18


Środki zarządzania ruchem stosowane przez Operatora mogą mieć przejściowy wpływ na
jakość świadczonej Usługi dostępu do Internetu, jednak nie mają wpływu na prywatność
Abonenta ani ochronę jego danych osobowych, z zastrzeżeniem zdania drugiego.
W wyjątkowych przypadkach, gdy będzie to niezbędne z uwagi na cele określone
przepisami prawa, podjęcie przez Operatora środków zarządzania ruchem może
spowodować czasowe obniżenie jakości świadczonej Usługi poprzez spowolnienie
prędkości transmisji danych, a w szczególnych, wyjątkowych przypadkach określonych
w przepisach prawa powszechnie obowiązującegomoże mieć również przejściowy
wpływ na prywatność Abonenta lub zakres ochrony jego danych osobowych,


§ 19


W przypadkach jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych
rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usługi dostępu do Internetu na rzecz
Abonenta będącego konsumentem pod względem minimalnej prędkości lub innych
parametrów jakości Usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z regulaminem, jeśli
rozbieżności takie stanowią nienależyte wykonanie Umowy abonenckiej w rozumieniu
przepisów prawa, Abonentowi będącemu Konsumentem przysługuje uprawnienie do
złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami Regulaminu, a także rozstrzygnięcie sporu
w drodze mediacji prowadzonej przez Prezesa UKE zgodnie z art. 109 Prawa
telekomunikacyjnego,


§ 20


W ramach obsługi serwisowej Operator zapewnia:
1. utrzymanie Sieci Operatora umożliwiające należyte świadczenie Usług,
2. naprawianie usterek,
3. techniczną pomoc telefoniczną przy eliminowaniu usterek, a w razie konieczności
wizytę ekipy technicznej,
4. uzyskiwanie, w tym telefonicznie informacji o Usługach i taryfach stosowanych przez
Operatora,
5. rozpatrywanie reklamacji,


§ 21


Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej lub usługi, o której mowa
w art. 81 ust. 5, płatnej okresowo abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości
1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów
rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy,


§ 22


Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był
krótszy od 36 godzin,


§ 23


Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa
w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin,
abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej,


§ 24


Z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:
1) terminu zawarcia umowy, o którym mowa w art. 87, lub
2) określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa
w art. 81 ust. 5, terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług za każdy dzień przekroczenia
terminu przysługuje użytkownikowi końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego
odszkodowanie w wysokości 1/30 określonej w umowie miesięcznej opłaty
abonamentowej, stosowanej przez tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi powszechnej
lub usługi, o której mowa w art. 81 ust. 5, płatnej okresowo,

 

§ 25


Operator informuje, iż stosowane przez niego środki zarządzania ruchem w jego sieci
mogą, w sytuacjach niestandardowych np. w przypadku potrzeby wykonania orzeczenia
sądowego lub decyzji administracyjnej, awarii sieci, natłoku w sieci, potrzeby zachowania
integralności i bezpieczeństwa sieci, spowodować obniżenie jakości usługi dostępu do
Internetu, co w szczególności oznacza obniżenie prędkości, zwiększenie opóźnienia lub
zmienności opóźnienia oraz zwiększenie utraty pakietów lub niedostępność określonych
zasobów.


§ 26


Operator nie stosuje, bez zgody użytkownika, środków zarządzania ruchem powodujących
naruszenie jego prywatności oraz stosuje środki zapewniające ochronę jego danych
osobowych.


§ 27


Wpływ limitu ilości danych, prędkości oraz innych parametrów na usługi dostępu do
Internetu, a w szczególności na korzystanie z treści, aplikacji i usług określa Umowa.


§ 28


W przypadku korzystania przez Abonenta z usług elektronicznych lub usług dostawy treści
(w szczególności streaming audio/video, IPTV, wideokonferencja, komunikatory VoIP,
aplikacje p2p, gry online) część zasobów usługi dostępu do Internetu wykorzystywana jest
do zapewnienie poprawnego działania danej usługi, co oznacza, że odczuwalna prędkość
oraz jakość usługi dostępu do Internetu może zostać obniżona. W praktyce może to
oznaczać np. dłuższe oczekiwanie na otwarcie strony www lub rozpoczęcie transmisji
audio/video, obniżenie jakość odtwarzanego materiału audio/video, przerwy w
odtwarzaniu materiału audio/video, obniżenie jakości połączenia głosowego VoIP,
wydłużenie pobierania i wysyłania danych, a w skrajnych przypadkach niedostępność
określonych treści lub usług.


§ 29


W przypadku usługi dostępu do Internetu Operator, w zależności od technologii i oferty,
deklaruje w Umowie następujące parametry:
-prędkość minimalna - minimalna prędkość, jaką Operator zobowiązuje się zapewnić w
ramach usługi dostępu do Internetu;
-prędkość zwykle dostępna - prędkość jaką Abonent może oczekiwać w większości
przypadków korzystania z usługi;
-prędkość maksymalna - prędkość jaka może być osiągnięta w ramach danej usługi bez
obciążenia sieci;
-prędkość deklarowana - prędkość wskazywana przez Operatora w reklamie;
Operator zastrzega sobie prawo deklarowania innych niż powyższe parametry jakościowe.
Deklarowane parametry jakościowe dostępne są wyłącznie w sieci Operatora.


§ 30


Znaczne odstępstwa od ww. prędkości mogą ograniczyć lub uniemożliwić wykonywania
prawa do uzyskania dostępu do informacji i treści, do ich rozpowszechniania, a także do
korzystania z wybranych aplikacji i usług oraz ich udostępniania.


§ 31


W przypadku jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się istotnych
rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonywaniem usługi dostępu do Internetu pod
względem prędkości lub innych parametrów jakości usługi, a wartościami deklarowanymi
przez Operatora, Abonent ma prawo złożenia reklamacji z tytułu nienależytego wykonania
Umowy. Szczegółowe informacje dotyczące świadczenia usługi dostępu do Internetu, w
tym dotyczące wpływu procedur zarządzania ruchem oraz wpływu limitu ilości danych,
prędkości oraz innych parametrów na usługi dostępu do Internetu, a w szczególności na
korzystanie z treści, aplikacji usług dostępne są na stronie smartbimnet.pl

 

 


VII. Rozpatrywanie reklamacji, zasady wypłaty odszkodowania, polubowne
rozwiązywanie sporów


§ 1


Abonent może złożyć reklamację w sprawie niewykonania lub nienależytego wykonania
Umowy, niedotrzymania wskazanych w Umowie prędkości pobierania lub wysyłania
danych oraz innych parametrów usługi dostępu do Internetu, niedotrzymania
wyznaczonego terminu zawarcia Umowy, niedotrzymania terminu rozpoczęcia
świadczenia usług lub nieprawidłowego wyliczenia należności z tytułu świadczenia usług,
przesyłając ją pisemnie na adres siedziby Operatora albo na adres mailowy wskazany na
stronie internetowej Operatora z dopiskiemReklamacja“ pisemnie lub przy
wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość wskazanych na stronie
internetowej Operatora, w tym drogą elektroniczną, o ile nie stoją na przeszkodzie
możliwości techniczne.


§ 2


Reklamację może zgłosić Abonent lub jego pełnomocnik w jednostce Operatora,
obsługującej abonentów (dalej ”Jednostka“). Reklamacja powinna być rozpatrzona nie
później niż w ciągu 30 (trzydziestu) dni od dnia jej złożenia. Nie udzielenie odpowiedzi na
reklamację w ciągu 30 dni jest uznawane jako jej uwzględnienie przez Operatora,


§ 3


Reklamacje winny być zgłaszane Operatorowi w jednej z form: pisemnie podczas wizyty
reklamującego w Jednostce lub przesyłką pocztową, w formie elektronicznej pocztą
elektroniczną,


§ 4


Reklamacja powinna zawierać:
imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Abonenta;
określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;
przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
Numer Identyfikacyjny nadany Abonentowi przez Operatora lub adres miejsca
świadczenia Usług:

datę zawarcia Umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usług
w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy Operatora określonego
w Umowie terminu rozpoczęcia świadczenia tych Usług lub datę złożenia zamówienia
w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy Operatora terminu
przyłączenia do Sieci Operatora;
wysokość odszkodowania lub innej należności wynikających z Umowy lub przepisów
prawa jeśli reklamujący żąda ich wypłaty, oraz numer rachunku bankowego lub adres
właściwy do wypłaty tych kwot albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych
płatności;
podpis Abonenta,


§ 5


W przypadku złożenia reklamacji osobiście w Jednostce, w formie pisemnej, upoważniony
przedstawiciel Operatora jest obowiązany niezwłocznie potwierdzić jej przyjęcie. W
przypadku złożenia reklamacji w formie pisemnej przesyłką pocztową lub elektronicznie
przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, Operator zobowiązany jest do
potwierdzenia w ciągu 14 dni od dnia złożenia reklamacji jej przyjęcie, chyba że w tym
terminie udzielona zostanie odpowiedź na reklamację,


§ 6


Potwierdzenie przyjęcia reklamacji wskazuje dzień złożenia reklamacji oraz zawiera nazwę,
adres i numer telefonu Jednostki obsługującej reklamację,


§ 7


W przypadku gdy reklamacja złożona przez Abonenta nie spełnia warunków określonych
w § 4 upoważniony przedstawiciel Operatora, przyjmując reklamację jest zobowiązany,
o ile to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, do poinformowania Abonenta
o konieczności jej niezwłocznego uzupełnienia z pouczeniem, że nieuzupełnienie
reklamacji spowoduje pozostawienie jej bez spełnienia warunków określonych w ust. 5,
Jednostka rozpatrująca reklamację, o ile uzna to za konieczne do prawidłowego jej
rozpatrzenia, wzywa Abonenta do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni
i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji spowoduje po
zostawienie jej bez rozpoznania. Po upływie wyznaczonego terminu reklamację
pozostawia się bez rozpoznania,

 


§ 8


Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia Okresu
Rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usługi, lub od dnia, w
którym Usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, lub od dnia
doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia
Usług. Reklamację złożoną po upływie terminu pozostawia się bez rozpoznania, o czym
jednostka Operatora rozpatrująca reklamację niezwłocznie powiadamia reklamującego,


§ 9


Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
1. nazwę Jednostki Operatora i jej adres,
2. informację o dniu złożenia reklamacji,
3. rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
4. pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i o prawie dochodzenia
roszczeń w postępowaniu sądowym, a w przypadku, gdy reklamującym jest
konsument, o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniach, o których mowa
w art. 109 i ustawy z 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne,
5. dane identyfikujące upoważnionego pracownika reprezentującego Operatora,
z podaniem jego imienia, nazwiska oraz zajmowanego stanowiska,
6. w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację
powinna dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz zostać doręczona
reklamującemu przesyłką poleconą lub drogą elektroniczną,


§ 10


Operator potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na reklamację w takiej
formie, w jakiej została reklamacja złożona (przesyłka polecona lub elektronicznie) na
wskazany w tym celu adres zamieszkania lub poczty elektronicznej albo
z wykorzystaniem innego, wskazanego przez Abonenta środka komunikacji elektronicznej.
Jeżeli Abonent nie wskaże adresu poczty elektronicznej albo innego środka komunikacji
elektronicznej, Operator potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na
reklamację na adres poczty elektronicznej, z którego reklamacja została wysłana, albo z
wykorzystaniem środka komunikacji elektronicznej użytego przez Abonenta do złożenia
reklamacji,


§ 11


Posłużenie się innym środkiem komunikacji elektronicznej jest dopuszczalne, jeżeli
przekazane w ten sposób potwierdzenie przyjęcia reklamacji oraz odpowiedź na
reklamację spełniają wymogi określone powyżej odpowiednio dla potwierdzenia/złożenia
reklamacji, a ponadto postać i forma potwierdzenia przyjęcia reklamacji oraz odpowiedzi
na reklamację umożliwiają reklamującemu ich zapisanie, przechowywanie i odtwarzanie w
zwykłym toku czynności,


§ 12


Jeżeli wysłana przez Operatora odpowiedź na reklamację nie została doręczona
reklamującemu, Operator, na żądanie Abonenta wyrażone w sposób właściwy dla złożenia
reklamacji, niezwłocznie przekazuje ponownie tę odpowiedź, jej duplikat lub kopię,


§ 13


Abonent, w porozumieniu z Operatorem, określa sposób, formę i postać, w jakiej
odpowiedź na reklamację, jej duplikat lub kopia, o których mowa w § 11 ma zostać
przekazana. Na żądanie Abonenta, w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub
części, Operator ponownie przekazuje odpowiedź na reklamację, jej duplikat lub kopię
przesyłką poleconą, bez względu na formę, w jakiej pierwotnie została wysłana odpowiedź
na reklamację,


§ 14


Operator nie jest obowiązany do ponownego przekazania Abonentowi odpowiedzi na
reklamację, jej duplikatu lub kopii, jeżeli z okoliczności danej sprawy jednoznacznie wynika,
że odpowiedź na reklamację została doręczona Abonentowi,


§ 15


Po wyczerpaniu trybu reklamacyjnego lub w przypadku nie uwzględnienia reklamacji,
braku wpłaty dochodzonej od Operatora należności w terminie 30 dni od dnia, w którym
reklamacja została uwzględniona, Abonent ma prawo skierować sprawę na drogę
postępowania przed sądem powszechnym, a w przypadku, gdy reklamującym jest
konsument, ma on prawo dochodzenia roszczeń na drodze pozasądowego rozwiązywania

sporów konsumenckich lub przed sądem polubownym, o których mowa w art. 109 ustawy
z 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne. Postępowanie mediacyjne w trybie art. 109
w/w ustawy jest prowadzone przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wniosek
Abonenta lub z urzędu, jeśli wymaga tego ochrona interesu konsumenta.


§ 16


Za każdy dzień przerwy w świadczeniu Usługi lub gdy nie został osiągnięty określony
w Umowie poziom jakości świadczonych Usług, Abonentowi przysługuje zwrot
proporcjonalnej części opłaty Abonamentowej. Zwrot proporcjonalnej części Abonamentu
może zostać przyznany w wyniku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji
i będzie płatny w terminie określonym w odpowiedzi na reklamację, nie później niż
w ciągu 30 dni od jej rozpatrzenia, na rachunek bankowy wskazany przez Abonenta lub na
wniosek Abonenta będzie rozliczony na poczet kolejnych należności Abonamentowych,

 

 

VIII. Odpowiedzialność Abonenta, pozyskiwanie informacji o zagrożeniach

 


§ 1


Abonent zobowiązuje się korzystać z Usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
dobrymi obyczajami, postanowieniami Umowy, Regulaminu i Regulaminów Promocji jeśli
Umowa jest zawierana na warunkach promocyjnych. W szczególności zabronione są
następujące działania:
1. Umieszczanie w Sieci Operatora bądź sieci Internet niezgodnych z prawem informacji,
danych bądź oprogramowania,
2. Przechwytywanie danych od innych użytkowników Sieci Operatora lub Internetu, bądź
ingerowanie w ich urządzenia,
3. Naruszanie prywatności innych Abonentów Sieci Operatora lub Internetu poprzez
ingerowanie w ich systemy operacyjne i zasoby, nawet wtedy gdy nie są one
odpowiednio zabezpieczone,
4. Używanie nieautoryzowanego Terminala Abonenckiego,
5. Umyślne uszkodzenie infrastruktury Sieci Operatora,
6. Wszelkie inne działania powodujące zakłócenia w pracy Sieci Operatora, sieci Internet,
bądź urządzeniach innych użytkowników podłączonych do Sieci Operatora,
7. Niestosowanie się do poleceń i zaleceń Administratora związanych z przywróceniem
poprawnego działania Sieci Operatora. Abonent jest zobowiązany do utrzymywania na
Terminalu Abonenckim bezpieczeństwa systemu informatycznego poprzez regularne
aktualizacje oprogramowania,


§ 2


Abonent zobowiązuje się do korzystania z usług Operatora w sposób zgodny z prawem
polskim i międzynarodowymi umowami obowiązującymi w Polsce oraz przyjętymi
normami społecznymi i obyczajowymi,


§ 3


W przypadku, gdy Abonent nie jest w stanie korzystać z Usług z przyczyn technicznych
leżących po stronie Operatora, powinien fakt ten zgłosić do Operatora telefonicznie,
faksem, pocztą elektroniczną lub osobiście. Operator podejmie stosowne działania
zmierzające do lokalizacji i likwidacji usterki. Zgłoszenie powinno zawierać: dane niezbędne
do identyfikacji zgłaszającego, datę i godzinę wystąpienia usterki oraz jej opis. W
przypadku braku powyższych danych Operator wezwie do ich uzupełnienia pod
warunkiem, że Operator będzie posiadał wystarczające informacje do skontaktowania się
z Abonentem zgłaszającym usterkę,


§ 4


Zabroniona jest dystrybucja i używanie:
1. Programów tworzących wirusy komputerowe,
2. Programów ’koni trojańskich’,
3. Wiadomości, które mają charakter przejęcia kontroli nad innymi hostami,
4. Ofert oszukańczych,
5. Gróźb,
6. Dokuczliwych wiadomości,
7. Zniesławienia i oszczerstwa,
8. Spontanicznego i wielokrotnego pisania poczty e-mail ’SPAM’.

 


§ 5


Ryzyko i odpowiedzialność związana z korzystaniem z danych, informacji oraz
oprogramowania pozyskiwanego z Internetu i Sieci Operatora, obciąża na zasadzie
wyłączności Abonenta,


§ 6


Informacje o zagrożeniach związanych ze świadczonymi Usługami, w tym informacje
o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych Abonenta
zamieszczone są na stronie internetowej Operatora, a na wniosek Abonenta zostaną mu
udzielone telefonicznie bądź poprzez przesłanie odpowiedniej informacji na wskazany
przez Abonenta adres poczty elektronicznej,


§ 7


Podczas wyładowań atmosferycznych Terminal Abonenta oraz Sprzęt (zgodnie z ich
instrukcją obsługi) powinny być odłączone od zasilania energetycznego oraz odłączyć
przewody przewodzące energię elektryczną z gniazd Sprzętu.


§ 8


Abonent ma obowiązek zabezpieczyć urządzenia Operatora przed przepięciami
elektrycznymi, używając listew przeciwprzepięciowych. Uszkodzenie urządzeń z powodu
przepięć powodować będzie wymianę ich na koszt Abonenta.


IX. Odpowiedzialność Operatora


§ 1


Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług na
zasadach ogólnych oraz określonych warunkami Umownymi, chyba że niewykonanie lub
nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek Siły Wyższej, z winy Abonenta lub
niezachowania przez niego przepisów prawa lub postanowień niniejszego Regulaminu,


§ 3


Operator nie ponosi odpowiedzialności za zabezpieczenie danych Abonenta przed
ingerencją osób trzecich w Terminalu Abonenckim Abonenta,


§ 4

 

Operator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Terminala
Abonenckiego, utratę plików lub inne uszkodzenia, chyba że uszkodzenie nastąpiło z winy
osoby, za którą ponosi odpowiedzialność Operator,


§ 5


Operator nie ponosi odpowiedzialności za treści i zawartość danych przesyłanych przez
udostępnione łącza w Sieci Operatora do i z Terminala Abonenckiego, jak również za straty
wynikłe wskutek uzyskanego oprogramowania z sieci Internet oraz za ewentualne straty,
które Abonent poniósł wskutek korzystania z Usług dostępu do Internetu lub telefonii za
pośrednictwem Sieci Operatora,


§ 6


Mechaniczne uszkodzenie Przyłącza Abonenckiego w Lokalu Abonenta oraz awarie wynikłe
wskutek wadliwego działania Terminala Abonenckiego zostają usunięte na koszt
Abonenta, według obowiązującego Cennika,


§ 7


Opłaty pobierane przez Operatora nie obejmują opłat za posiadanie i używanie odbiornika
telewizyjnego lub radiowego, które są pobierane na podstawie przepisów o radiofonii i
telewizji ani żadnych innych opłat o charakterze publicznoprawnym.

 


X. Informacje o Cenniku, kosztach usług serwisowych, zasadach umieszczania
Abonenta w spisach abonentów, postanowienia końcowe


§ 1


Aktualny Cennik, Regulamin i Regulaminy Promocji dostępne są na stronie internetowej
Operatora oraz w Biurze Obsługi Klienta, a także są przekazywane nieodpłatnie przez
Operatora przy zawieraniu Umowy oraz na każde żądanie Abonenta. Informacje
o kosztach usług serwisowych zawarte są w Cenniku oraz na wniosek Abonenta są mu
przekazywane w Biurze Obsługi Klienta lub telefonicznie, bądź przesyłane są na podany
przez Abonenta adres poczty elektronicznej,


§ 2


Przy wykonywaniu swoich obowiązków wynikających z Umowy Abonenckiej Operator
może współpracować z osobami trzecimi,

 

 


§ 3


Umieszczenie Abonenta w spisie abonentów odbywa się za jego zgodą, na podstawie
odrębnej umowy zawieranej przez Operatora z podmiotem publikującym spis abonentów
lub świadczącym usługę informacji o numerach telefonicznych, z zachowaniem gwarancji
ochrony danych osobowych Abonenta i tajemnicy telekomunikacyjnej. Umieszczenie
danych Abonenta w spisie ograniczone jest do (i) numeru Abonenta lub znaku
identyfikującego Abonenta, (ii) nazwiska i imion Abonenta, (iii) nazwy miejscowości oraz
ulicy, przy której znajduje się Przyłącze Abonenckie,


§ 4


Strony deklarują, że wszystkie kwestie sporne będą rozwiązywane w duchu życzliwości,
kompromisu i obustronnych negocjacji. Abonent będący osobą fizyczną, który wnioskuje o
świadczenie Usług lub korzysta z Usług dla celów niezwiązanych bezpośrednio
z prowadzoną działalnością gospodarczą lub wykonywanym zawodem ma prawo
dochodzenia roszczeń w postępowaniach mediacyjnych lub przed sądem polubownym,
o których mowa w artykule 109 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne,


§ 5


Operator jest zobligowany do współpracy i informowania upoważnionych organów
i służb państwowych. Na ich uzasadnione żądanie musi udostępnić wszystkie informacje
i materiały dotyczące świadczonych Usług,


§ 6


Operator pozostawia sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu, Cennika oraz
zakresu Usług, na warunkach określonych w Umowie i ustawie Prawo Telekomunikacyjne,


§ 7


Operator zastrzega sobie prawo rejestrowania rozmów i innych operacji Abonentów
realizowanych za pośrednictwem urządzeń Operatora,


§ 8


Abonent jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem przed podpisaniem Umowy
i przestrzegania jego postanowień od momentu podpisania Umowy.